به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان ، با حضوربهزادپاکدل مدیر عامل کانون هنرهای آیینی استان لرستان و جمعی از هنرمندان ، انتخابات هیئت مدیرجدید کانون هنرهای آیینی و سنتی الیگودرز در دفتر رییس  اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد. 

در این نشست حبیب جمشیدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز ضمن تاکید بر حفظ سنت های بومی محلی به عنوان یکی از نماد های هویت و استقلال هر جامعه گفت: یکی از برنامه های تهاجم فرهنگی غرب با استفاده از ظرفیت انواع رسانه ها، هدف قرار دادن فرهنگ های بومی و منسوخ کردن این آیین ها ست.

وی با اشاره به اینکه ما بعنوان متولین فرهنگ و هنر باید تلاش کنیم با حفظ ،احیا واشاعه آداب ورسوم و آیین های کهنی که از دیر باز تاکنون دست نخورده در میان اقوام وعشایر باقی مانده است و میرود روبه فراموشی سپرده شود، پلی ارتباطی بین آداب ورسوم و فرهنگ گذشتگان با جوانان ونوجوانان امروز باشیم و با مهیا کردن موقعیت و فضای مناسب جهت فعالیت آنها بستر مناسبی ایجاد نماییم .

درقسمت دیگری از این نشست بهزاد پاکدل مدیر عامل کانون هنرهای آیینی سنتی استان لرستان ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین در جلسه  و خصوصا هیئت مدیری قبلی این کانون گفت : زنده نگه داشتن آیین های ستنی تنها به واسطه یک  کانون و یا یک ارگان امکان پذیر نیست بلکه زنده نگه داشتن آیین های  سنتی نیازمند همدلی همه ی مسئولین  و مردم است. 

مدیر عامل کانون هنرهای آیین سنتی استان لرستان در ادامه افزود :اصحاب رسانه ، مردم  و سایر دستگاهها باید همت کنند تا آیین هایی را که به فراموشی سپرده شده دوباره  احیا نماییم و بتوانیم برای آیندگان این سرزمین میراث فرهنگی را به یادگار بگذاریم .

درپایان این جلسه حبیب جمشیدی،بهرام سرلک، علیرضا نعمت الهی ،محمد رسول سعدی جلیلوند  و حیدر آذر شب بعنوان هیئت مدیرجدید  این کانون معرفی شدند.

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////